Om Dansk Marsvin Forening

Dansk Marsvin Forening (DMF) blev stiftet i 2011 af en gruppe dedikerende marsvineglade personer. DMF er en forening, hvor medlemmerne i fællesskab ønsker at fremme interessen og forståelsen for marsvin via udstillinger, PR og information om marsvinets pasning og pleje. Foreningen henvender sig til både kæledyrsejere, opdrættere og andre interesserede i marsvin.

DMF er landsdækkende og der afholdes udstillinger, temadage og PR-arrangementer over hele landet. Ofte er der 100-120 udstillede marsvin pr. udstilling. På udstillingerne opdeles dyrene i forskellige klasser. Racedyr, hvor dyrene bedømmes efter racepræg. Kæledyr, hvor dyrene bedømmes efter pleje, temperament og kondition. Og børnedyr hvor dyrene udstilles af børnemedlemmer til og med 15 år. På udstillingerne afholdes der endvidere små konkurrencer, f.eks. agurkespisning, Hold på Hatten. Der uddeles for sjov rosetter, f.eks. smukkeste øjne, lækreste pels m.m. Vores udstillinger er for hele familien, og vi gør meget ud af at det skal være hyggeligt for alle. Vores motto er: Vi tager hånd om vores dyr og hinanden.

Foreningens formål

• At fremme interessen for marsvin og avl af disse, igennem information om marsvins pasning og pleje samt udstillinger.
  • At udbrede kendskab og viden omkring marsvin og deres ernæring.
  • At afholde udstillinger og andre arrangementer for medlemmerne og derved styrke fællesskabet mellem disse.
  • At være bindeled mellem marsvinejere.

Marsvin på dommerbordet
BIS vinder