Opdrætternavn

Medlemmer af DMF kan ansøge om opdrætternavn, såfremt man ønsker at registrere dyr med eget opdrætternavn. Ansøgning sker via medlemsportalen.

Sådan får du et opdrætternavn:

• Du skal være fyldt 15 år.

• Flere medlemmer kan deles om et opdrætternavn, dog kan et medlem kun være tilknyttet ét opdrætternavn.

• Opdrætternavnet ansøges via formularen på medlemsportalen og betaling skal ske i forbindelse med indsendelsen.

• Prisen for et opdrætternavn er 250 kr.

• Ansøgning om opdrætternavn vil blive offentliggjort her på siden og såfremt ingen protester indkommer, vil det ansøgte opdrætternavn blive offentliggjort som godkendt efter ca. 4 uger, her på siden.

• Fornyer man først sit medlemskab efter den 8. januar skal der betales gebyr for generhvervelse af opdrætternavn - pris 250 kr.

• Godkendte opdrætternavne i DMK kan overføres til DMF for samme gebyr som nyerhvervelse af opdrætternavn, men du skal være medlem af DMF, inden opdrætternavnet kan overføres.